Izomautók
Az amerikai izomautók. Ki ne hallott volna róluk? Autók melyek milliók szívéhez nőttek hozzá, annak ellenére, hogy nehezek, hangosak, nagyok és mégis ők az amerikai autógyártás fénykorának megtestesítői az 1960-as, 70-es évekből.
Mindenkinek megvan a maga kedvence, talán a nagy, magabiztosságot sugárzó külső, esetleg a gyomorba vágó több száz lóerős teljesítmény, vagy egészen más okból kifolyólag. Nézzük hát meg, szerintünk melyek lehetnek a legkedveltebb darabok.
10. 1970 Buick GSX
A GSX/GSX Stage 1 egy teljesítménynövelő és díszítéscsomag volt a standard 455 modellhez. Alapvetően a bemutatótermek forgalmának növelése érdekében, valamint a konkurens modell Pontiac GTO vetélytársának született. Teljesítménye felért a Hemi Cuda-val, köszönhetően a könnyebb motornak és a hatalmas nyomatéknak alacsony fordulatszámon. Sajnos viszonylag kevés modell talált gazdára, ennek ellenére a mai napig nő a rajongótábora.
9. 1968 Pontiac Firebird Coupe
Manapság a Pontiac Firebird hallatán sokaknak a Burt Reynolds féle Smokey és a banditából jól ismert 1977-es Firebird Trans Am ugrik be. Azonban a típus korábbra nyúlik vissza, mikor is az első széria volt akkoriban az egyik legjobb az izomautó piacon. Hasonlóan izmos és gyors volt, mint ikertestvére a Chevrolet Camaro, köszönhetően például a 335 lóerős V8-asnak.
8. 1965 Pontiac GTO
A Pontiac GTO, becenevén a „kecske”. Sok szempontból jobbnak mondható az első szériához képest. Keményebb volt nagyobb, nehezebb és gyorsabb, mint elődje. A 335 lóerős V8-as motor és a Tri-Power teljesítménynövelő opciónak köszönhető +25 lóerővel, kevesebb mint 6 másodperc alatt elérte a 60Mph-t. Szép teljesítmény egy kecskétől.
7. 1970 Plymouth Hemi Cuda
A 70-74 között készült Barracudák már szinte semmilyen hasonlóságot nem mutatnak az elődökhöz késpest, mindazonáltal bárki megtalálhatta a neki megfelelő teljesítményt, a 3,2 literes V6-tól egészen az elképesztő 7 literes 426 HEMI ig. Az utóbbi motorral szerelt autókat más felfüggesztéssel, és szerkezeti erősítéssel látták el a 350 lóerős teljesítmény miatt.
6. 1971 Dodge Challenger R/T
Az első Challenger a Plymouth Barracuda alapjaira épült, keménytetős és cabrio változatban. Az R/T verziókhoz alapból egy 383-as 335 lóerős V8-as járt, de elérhető volt még a 440 Magnum 375 lóerővel, valamint a Six Pack 390 lóerővel. Természetesen innen sem hiányozhat a 426 HEMI. A 71-es modelleken több változtatást is véghezvittek, melynek többsége csak optikai. A motorok teljesítményéből a túlzott benzinfogyasztás miatt visszavettek, kivéve a 426-ot.
5.1969 Dodge Charger
Úgy is hívhatnám Lee tábornok, mindenki tisztában lenne vele, hogy a 69-es Chargerről van szó. A Hazárd megye Lordjaiból jól ismert autó óriási népszerűségnek örvendett a sorozatnak köszönhetően és persze a NASCAR-on elért sikerei miatt is. Így az ára is az egekben volt, ennek ellenére szép számmal értékesítették. A sorozatban látott látványos ugrások és üldözési jeleneteknek köszönhetően sajnos több száz Charger semmisült meg, epizódonként legalább egy, így jócskán megcsappant a számuk az utakon, ezért kerül egy vagyonba ma is egy hiányos, működésképtelen vagy felújításra váró darab.
4. 1970 Chevrolet Chevelle 454 SS
A 454-es Chevelle 7,4 literes 360 valamint 450 lóerős változatban volt elérhető, az utóbbi volt az egyik legerősebb sorozatgyártású autó egészen napjainkig.
3. 1968 Chevrolet Corvette
A harmadik generációs Corvette egészen 68-82-ig került piacra, a motor típusok és a felfüggesztés nagyrészt az előző generációból való. Emellett készítettek még egy kimondottan versenyzésre szánt 550 lóerős fenevadat, mely negyed mérföldön 10.89 másodpercet ment.
2. 1969 Chevrolet Camaro Z28
A 67-69-ig gyártott első generációt számos motorral lehetett rendelni a 3,8 literes 140 lóerőstől, egészen a 7 literes 427 Big Block-ig mely 430 lóerőt préselt ki magából. A legújabb, ötödik generációs Camaro designját is az első generáció ihlette, melyet 2009-ben dobtak piacra 3,6 literes 304 és 312 lóerős V6 valamint 6,2 literes 400 és 426 lóerős V8-as motorral.
1. 1967 Shelby Mustang GT 500
És íme a legendás Shelby Mustang mely Carroll Shelby és a Ford együttműködésének gyümölcse. 428-as 355 lóerős V8-as motorral szerelték, ami bár erősebb volt a GT 350-esnél, a nehezebb motor miatt kanyarodás közben nem volt annyira stabil. Mindezek ellenére hatalmas siker volt mint a 350-es mint pedig az 500-as. Akárcsak a 2007-ben újra piacra dobott Ford Shelby GT 500, amit 5,4 literes 500 lóerős V8-as motorral láttak el, ami bebizonyította hogy Carroll Shelby és a Ford maradandót alkottak.
Forrás: http://amerikaihirujsag.com
<< Vissza